Lex Secure – Twoja Opieka Prawna

Uprzejmie informuję, że Okręgowa Rada Aptekarska w Krakowie podjęła decyzję o udostępnieniu usługi Lex Secure – Twoja Opieka Prawna.

Z 24-godzinnej opieki prawnej skorzystać mogą wszyscy członkowie naszej izby regularnie opłacający składki, a także ich rodziny.

Pytania mogą dotyczyć również spraw spoza dziedziny farmacji.

Szczegóły znajdują się w załączniku:

Prezes OIA w Krakowie, dr n. farm. Anna Włodarczyk

 

~~~

 

Drodzy farmaceuci z Okręgowej Izby Aptekarskiej w Krakowie.

Szanowni Państwo, Koleżanki i Koledzy.

Od ponad 2 lat w naszej Izbie działa w program bezpłatnej 24h Opieki prawnej dla wszystkich naszych członków. Warunkiem uprawniającym do uzyskania pomocy prawnej, jest brak zaległości w składkach w stosunku do OIA Kraków. W ramach tej usługi możecie skorzystać z pomocy doświadczonych  prawników – adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych, a zakres porad prawnych jest naprawdę bardzo szeroki.

Pomoc prawna obejmuje zagadnienia ze wszystkich dziedzin prawa obowiązującego w Polsce (m.in. z zakresu: prawa farmaceutycznego, prawa podatkowego, prawa pracy, prawa cywilnego oraz pozostałych dziedzin prawa, a także pomoc dla osób, które doświadczyły hejtu, czy osób, które doświadczył mobbing w miejscu pracy). Pomoc ta dotyczy zarówno spraw zawodowych jak i spraw prywatnych, a co ważne, usługa świadczona jest także dla osób nam bliskich (mąż, żona, partner życiowy, dzieci do 25 roku życia).

Jeżeli uzyskana odpowiedź, jest w jakikolwiek sposób niezrozumiała lub opinia wymaga rozwinięcia czy też doprecyzowania, zgłośmy to od razu prawnikom, zadając kolejne pytania. Możliwe jest także umówienie się na indywidualną konsultacją (w ramach wideoporady lub rozmowy telefonicznej z adwokatem), by omówić z nim treść otrzymanej opinii prawnej.

Pamiętajmy również, by nie zwlekać z kontaktem w przypadku otrzymania pisma lub wezwania od różnych instytucji (np. MZ, WIF, ZUS, US, itp.). Sygnalizujmy także, kiedy sprawa jest naprawdę pilna.

Warto podkreślić, że sama Kancelaria Lex Secure  24h Opieka Prawna, obsługuje ponad 300 tysięcy klientów w całej Polsce, a w tym roku po raz czwarty z zrzęd została uznana za najlepszą kancelarię w Polsce w kategorii „Nowe Prawo – usługi świadczone w formule direct”,  prestiżowego (dla prawników i nie tylko) Rankingu Kancelarii Prawniczych dziennika „Rzeczpospolita” – więc pozostajemy w naprawdę „dobrych rękach”.

 

Z poważaniem

Prezes OIA w Krakowie, dr n. farm. Anna Włodarczyk

 

~~~

 

Doświadczenie pokazuje, że utrudnienie w korzystaniu z usługi może stanowić tak prozaiczna sytuacja, jak trafienie odpowiedzi do spamu w skrzynce e-mail. Dlatego też Prawnicy z Kancelarii Lex Secur przygotowali dla Państwa garść wskazówek, które pozwolą zmaksymalizować efektywność opieki prawnej:

1.      Przed zadaniem pytania przygotuj się do rozmowy z prawnikiem:

a.      Zwróć uwagę na miejsce z którego telefonujesz, tak aby było możliwie ciche i spokojne. Rozmowa prowadzona z restauracji, tramwaju, czy z ruchliwej ulicy nie zapewni Ci poczucia komfortu i dyskrecji, a jednocześnie zmniejszy szansę na precyzyjne wyjaśnienie Twojego problemu.

b.      Przygotuj dokumenty, które mogą być pomocne do przedstawienia problemu prawnego (np. umowę, której treść dotyczy pytanie, lub pismo, na które chciałbyś odpowiedzieć). Gdy prawnik poprosi Cię o przesłanie tych dokumentów, nie będziesz tracił czasu, by je odszukać, co pozwoli nam szybciej przygotować odpowiedź.

2.      Postaraj się jak najdokładniej opisać swój problem lub sytuację prawną, w której się znalazłeś. Nie zatajaj przed prawnikiem żadnych, nawet pozornie krępujących informacji, ponieważ mogą one wpływać na treść odpowiedzi. Pamiętaj, że wiąże nas tajemnica zawodowa, więc Twoje problemy są u nas bezpieczne.

3.      Jeżeli otrzymałeś pismo lub wezwanie (z: sądu, prokuratury, policji, urzędu miasta/gminy, urzędu skarbowego, ZUS, NFZ lub innej instytucji), nie zwlekaj z kontaktem z prawnikiem do ostatniej chwili – tu czas dział na Twoją niekorzyść. My też potrzebujemy czasu na zapoznanie się z dokumentami i przygotowanie dla Ciebie opinii prawnej lub propozycji odpowiedzi.

4.      Jeżeli dotychczas nie kontaktowałeś się z infolinią prawną, a pierwsze pytanie zadajesz mailowo, koniecznie sprawdzaj swoją skrzynkę (również SPAM). Wyślemy do Ciebie prośbę o wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Dodatkowo w trakcie opracowywania pytania możemy prosić Cię o dodatkowe informacje, które pozwolą przygotować precyzyjną odpowiedź. Adres poczty elektronicznej, z którego zadamy pytanie, to: prawnik@opiekaprawna.pl .

5.      Jeżeli twoja sprawa jest pilna i niecierpiąca zwłoki, w szczególności, jeżeli wiąże Cię termin wyznaczony przez organ lub urząd, koniecznie powiedz o tym prawnikowi podczas rozmowy na infolinii lub zaznacz w pytaniu wysyłanym mailowo.

6.      Jeśli dotychczas, mimo upływu regulaminowego czasu na realizację zgłoszenia, nie otrzymałeś odpowiedzi ani żadnej informacji mailowej, to wpierw sprawdź SPAM na swojej skrzynce. Następnie skontaktuj się z nami telefonicznie +48 501 538 539 lub mailowo prawnik@opiekaprawna.pl, postaramy się od razu rozwiązać problem.

7.      Jeżeli otrzymałeś odpowiedź, która nie jest dla ciebie zrozumiała lub pojawiły się inne, nurtujące Cię kwestie, zawsze możesz zadać kolejne pytanie lub poprosić o dodatkowe wyjaśnienia.

8.      Jeżeli w dalszym ciągu czujesz, że potrzebujesz omówić otrzymaną opinię prawną – możesz zrobić to, zgłaszając nam chęć skorzystania z wideoporady. Wówczas w umówionym terminie skontaktuje się z Tobą adwokat lub radca prawny, który pracował nad Twoją sprawą.

9.      Pamiętaj, 24h Opieka Prawna Lex Secure, obejmuje swoim zakresem pytania dotyczące całego polskiego porządku prawnego oraz tego prawa europejskiego, które dotyczy Polski. Jeżeli po dokonaniu analizy okaże się, że odpowiedzi na Twoje pytanie należy szukać w innym prawie krajowym, niezwłocznie poinformujemy Cię, że nie jesteśmy w stanie udzielić odpowiedzi oraz podpowiemy, jakie prawo znajdzie zastosowanie.

 

Kto pyta nie błądzi, kto dopytuje ten zyskuje!

 

 

TOP 10 PYTAŃ FARMACEUTÓW

 

1.    Jakie działania może podjąć farmaceuta, aby przerwać bieg okresu prowadzącego do powstania bezczynności zawodowej?

2.    W jaki sposób należy postąpić z pacjentką, która czeka na zrealizowanie recepty przez magistra farmacji przeprowadzającego wywiad, chcącą uzyskać tzw. tabletkę "dzień po'"?

3.    Czy farmaceuta wystawiając receptę pro familiae dla członka rodziny, uwzględniając przy tym przysługującą mu zniżkę, może równocześnie odznaczyć widniejące przy wystawianiu recepty na portalu gabinet.gov uprawnienie „Senior” w przypadku osoby powyżej 65. roku życia?

4.    Czy farmaceuta może wypisać receptę farmaceutyczną dla samego siebie lub członków najbliższej rodziny?

5.    Jaką stawkę podatku VAT powinien zastosować farmaceuta (w tym kierownik apteki), wystawiając fakturę dla swojego pracodawcy za czynności wykonywane w aptece?

6.    W jakim formacie powinna zostać wystawiona recepta, na podstawie której apteka ma wydać produkt?

7.    Czy farmaceuta może wystawiać wszelkie recepty (w tym pro auctore i pro familiae) na leki ze 100% odpłatnością na zwykłej kartce papieru? Jeżeli tak, to jak prawidłowo należy wystawić taką receptę?

8.    W jakiej sytuacji farmaceuta może odmówić wydania leku na podstawie recepty?

9.    Czy apteka może umieścić w witrynie telebim, na którym poza godzinami pracy apteki będą wyświetlane reklamy suplementów diety i kosmetyków?

10. Czy apteka ogólnodostępna musi prowadzić dyżury nocne oraz świąteczne?